Rosenthal
Sixty and Twelve váza Opening, Sea Salt, 33 cm
Parametre a popis
Parametre
Rozmery (h × v × š) | 0 × 12,3 × 0 cm |
Hmotnosť | 2,25 kg |
Materiál | porcelán |
Popis
V danom prevedení – špinavo biela je vyrobených len 60 ks pre celý svet. Ide o nadčasový objekt, ktorý má nielen praktické využitie – je perfektná na vystavenie kvetov na dlhých stonkách, ako napr. ruží alebo lúčnych kvetín. Tento krásny kúsok poteší aj každého ctiteľa designu či zberateľa, je totiž vhodný aj ako výnimočný dar či investícia.
Produkt nájdete pod
Dlhý popis
Porcelánová váza Opening, farba sea salt (špinavo biela), vysoká 33 cm, rok 2006, design študio Little Wonder, limitovaná kolekcia Sixty & Twelve, edícia I
Porcelánová váza inšpirovaná prírodou, respektíve popraskanou vaječnou škrupinkou, vysoká 33 cm, súčasť limitovanej kolekcie 60 ikonických váz, vytvorených v rokoch 1961–2021 podľa návrhov slávnych designérov, architektov či iných umelcov. Váza Opening bola v roku 2006 vytvorená pre Rosenthal designérskym duom, tvoriacim pod menom LIttle Wonder. Váza, pripomínajúca keramické nádoby minojskej kultúry je veľmi neobvyklá svojím asymetrickým otvorom a je výrazným designovým prvkom sama o sebe.
Výročná edícia Sixty & Twelve je poctou k 60 rokom Rosenthal studia-line. Kolekcia je prevedená v 12 nových farbách, vychádzajúcich z prírody, z jej zemitých, bielych a modrých odtieňov. Nejde tentoraz o glazúru, ale o patentovaným spôsobom prefarbenú porcelánovu hmotu, ďalšiu ukážku majstrovstvá a sofistikovaného umu remeselníkov Rosenthal. Vázy sú v danom farebnom prevedení vyrobené len v limitovanom počte 60 kusov – edícia I, po vypredaní je daný tvar vázy predstavený v novej farbe (z 12 farieb kolekcie Sixty & Twelve), a ponúkaný opäť len v obmedzenom počte 60 kusov – edícia II, III atď. Ide teda o významný zberateľský kúsok, nielen krásny predmet v priestore.
Little Wonder
Toto interdisciplinárne designové štúdio je známe svojím hľadaním hlbšieho zmyslu nášho bytia a skúmaním alternatívnych spôsobov uvažovania o vplyve ekológie na tvorbu životného prostredia. Společne ho založili Gyungju Chyon (asistentka priemyslového designu na Parsons School of Desing v New Yorku) a John Stanislav Sadar (riaditeľ programu Architecture na Swinburne University of Technology).
Oslava 60 rokov tvoriacej energie
To, čo sa na prvý pohľad zdá byť ľahké, bolo technicky veľmi náročné aj pre Rosenthal. Aby mohol byť vyrobený presný tvar vázy, ako bol kedysi glazovaný, väčšinou biely originál, bolo potrebné každú zo 60 váz znovu vytvoriť. Prefarbená porcelánová hmota má totiž inú hmotnosť než tá bežná, a navyše sa mení s každou inou pridanou farbou. Hmotnosť má vplyv na stabilitu objektu pred a po vypálení. S každou vázou teda začínali od nuly, postupovali ako alchymisti, vytvárajúci umelecký predmet podľa tajného receptu.
Neobyčajná cesta histórie designu made in Rosenthal 1961~2021
Syn zakladateľa Philip Rosenthal sa vďaka svojmu silne rozvinutému zmyslu predvídať vývoj trhu zaslúžil o vznik studia-line, ateliéru kreativnej spolupráce, ktorým sa nemôže pochváliť žiadna iná porcelánka. Dal vzniknúť miestu, v ktorom sa kombinuje forma, funkcia, technologické know-how a majstrovstvo remeselníkov s víziami, umom a fantáziou avantgardných umelcov z celého sveta. Spoločne tak vytvárajú originálne umelecké svedectvo svojej doby. Od roku 1961 studio-line spolupracovalo s viac ako 150 umelcami, designérmi či architektmi z celého sveta. Spoločne tak dali vzniknuť kolekciam či jednotlivým objektom, ktoré sa stali designovými ikonami 20. storočia a sú v ponuke značky Rosenthal dodnes.
Za hranicou bežného stolovania
Spolupráca firmy Rosenthal so známymi postavami zo sveta umenia, dizajnu a architektúry, rovnako ako s výnimočne talentovanými nováčikmi, obohacuje sortiment kúzelných výrobkov Rosenthal o neobvyklé, nadčasové objekty a dizajnérske skvosty, vyrábané buď vo vlajkovej lodi Rosenthal v Selbe, alebo v porcelánke Thomas vo Speichersdorfe.
Made in Germany
Nemecká značka Rosenthal má za sebou úžasnú históriu siahajúcu až do roku 1879. Takmer 140 rokov zosobňuje neustálu túžbu po inovácii, špičkový dizajn, hlboký zmysel pre detail, sofistikované, precízne perfektné remeselné spracovanie, jednoducho tú najvyššiu kvalitu. Odráža v sebe všetky súčasné kultúrne hodnoty "made in Germany".
Podobné produkty
Ostatní si tiež kupujú
Recepty a rady
19. februára 2024
Kuchyňa robí človeka: Pavel Maurer
13. februára 2024
Sviatky jari klopú pomaly, ale isto na dvere
24. januára 2024