Rosenthal
Sixty and Twelve váza Totem, Sandstone, 24 cm
Parametre a popis
Parametre
Rozmery (h × v × š) | 0 × 4,2 × 0 cm |
Hmotnosť | 0,97 kg |
Materiál | porcelán |
Popis
V danom vyhotovení - svetlosivá je vyrobené len 60 ks pre celý svet. Ide o nadčasový objekt, ktorý má nielen praktické využitie - je perfektný najmä pre jednotlivé kvety či ozdobné vetvičky na stredne dlhých stonkách. Tento moderný kúsok poteší aj každého ctiteľa dizajnu či zberateľov, je teda vhodný aj ako výnimočný dar či investícia.
Produkt nájdete pod
Dlhý popis
Porcelánová váza Totem, farba svetlosivá (sandstone), vysoká 24 cm, rok 1984, dizajnér Ambrogio Pozzi, limitovaná kolekcia Sixty & Twelve, edícia II
Porcelánová váza tak trochu připomínající ocas velryby než indiánský totem, vysoká 24 cm, součást limitované kolekce 60 ikonických váz, vytvořených v letech 1961–2021 podle návrhů slavných designerů, architektů či jiných umělců. Váza Totem, byla v roce 1984 vytvořena pro Rosenthal italským designerem Ambrogio Pozzim. Porcelánová váza tak trochu pripomínajúca chvost veľryby než indiánsky totem, vysoká 24 cm, súčasť limitovanej kolekcie 60 ikonických váz, vytvorených v rokoch 1961-2021 podľa návrhov slávnych dizajnérov, architektov či iných umelcov. Váza Totem bola v roku 1984 vytvorená pre Rosenthal talianskym dizajnérom Ambrogiom Pozzim.
Výročná edícia Sixty & Twelve je poctou k 60 rokom Rosenthal štúdia-line. Kolekcia je vykonaná v 12 nových farbách, vychádzajúcich z prírody, z jej zemitých, bielych a modrých odtieňov. Nejde tentokrát o glazúru, ale o patentovaným spôsobom prefarbenú porcelánovú hmotu, ďalšiu ukážku majstrovstva a sofistikovaného umu remeselníkov Rosenthal. Vázy sú v danom farebnom vyhotovení vyrobené len v limitovanom počte 60 kusov - edícia I, po vypredaní je daný tvar vázy predstavený v novej farbe (z 12 farieb kolekcie Sixty & Twelve) a ponúkaný opäť len v obmedzenom počte 60 kusov - edícia II, III atď. Ide teda o významný zberateľský kúsok, nielen krásny predmet v priestore.
Ambrogio Pozzi (1931–2012)
Rodák z talianskej Lombardie, mesta Varese, ktorý sa nezmazateľne vpísal do sveta talianskeho dizajnu. Dizajnér, maliar, sochár a fotograf. Absolvent umeleckej akadémie Instituto per la Ceramica vo Faenze sa po svojom návrate zo štúdií v roku 1950 najprv vo firme svojho otca Ceramica Franca Pozziho venoval zdokonaľovaniu techniky výroby kameniny a glazúrovania, ale aj navrhovaniu (čajový servis Compact). Už vo svojich začiatkoch sa však neobmedzil len na práce pre rodinnú firmu, cenné skúsenosti získaval spoluprácou s rôznymi priemyselnými podnikmi, pre ktoré navrhoval predmety, ktoré následne vstúpili do dejín medzinárodného dizajnu. Jeho projekty sú tak dnes vystavené v mnohých významných galériách a múzeách po celom svete, napríklad v newyorskom MoMa (Múzeum moderného umenia v New Yorku) alebo v British Museum v Londýne. S firmou Rosenthal začal spoluprácovať so vznikom štúdia-line v 60. rokoch minulého storočia, a to vázou Pastorale, pokračoval v roku 1968 stolnými servisom Duo a v roku 1984 pre studio-line vytvoril práve vázu Totem. Jeho dizajnérska práca neobsahuje len porcelánové objekty, navrhoval aj veci zo skla, striebra, ocele, dreva i plastu a dokonca aj náramkové hodinky. Okrem Rosenthalu spolupracoval s mnohými ďalšími významnými spoločnosťami, ako napr. Ritzenhoff (nápojové sklo), Guzzini (nádoba na ľad, kolekcie pohárov a nádob Pomona), iGuzziny (lampy), Alitalia (palubný servis spoločne s Joeom Colombom), Pierre Cardin (čajový servis Cono, ktorý je dnes súčasťou zbierok MoMa).
Oslava 60 rokov tvorivej energie
To, čo sa na prvý pohľad zdá jednoduché, bolo technicky veľmi náročné aj pre Rosenthal. Aby mohol byť vyrobený presný tvar vázy, ako bol kedysi glazúrovaný väčšinou biely originál, bolo treba každú zo 60 váz znova vytvoriť. Prefarbená porcelánová hmota má totiž inú hmotnosť ako tá bežná a navyše sa mení s každou inou pridanou farbou. Hmotnosť má vplyv na stabilitu objektu pred a po vypálení. S každou vázou teda začínali od nuly, postupovali ako alchymisti, vytvárajúci umelecký predmet podľa tajného receptu.
Neobyčajná cesta históriou dizajnu made in Rosenthal 1961~2021
Syn zakladateľa Philip Rosenthal sa vďaka svojmu silne rozvinutému zmyslu predvídať vývoj na trhu zaslúžil o vznik štúdia-line, ateliéru kreatívnej spolupráce, ktorým sa nemôže pochváliť žiadna iná porcelánka. Dal vznik miestu, v ktorom sa kombinuje forma, funkcia, technologické know-how a majstrovstvo remeselníkov s víziami, umom a fantáziou avantgardných umelcov z celého sveta. Spoločne tak vytvárajú originálne umelecké svedectvo svojej doby. Od roku 1961 štúdio-line spolupracovalo s viac ako 150 umelcami, dizajnérmi či architektmi z celého sveta. Spoločne tak dali vzniknúť kolekciám či jednotlivým objektom, ktoré sa stali dizajnovými ikonami 20. storočia a sú v ponuke značky Rosenthal dodnes.
Za hranicou bežného stolovania
Spolupráca firmy Rosenthal so známymi postavami zo sveta umenia, dizajnu a architektúry, rovnako ako s výnimočne talentovanými nováčikmi, obohacuje sortiment kúzelných výrobkov Rosenthal o neobvyklé nadčasové objekty a dizajnérske skvosty, vyrábané buď vo vlajkovej lodi Rosenthal v Selbe, alebo v porcelánke Thomas vo Speichersdorfe.
Made in Germany
Nemecká značka Rosenthal má za sebou úžasnú históriu siahajúcu až do roku 1879. Takmer 140 rokov zosobňuje neustálu túžbu po inovácii, špičkový dizajn, hlboký zmysel pre detail, sofistikované a precízne perfektné remeselné spracovanie. Jednoducho, tú najvyššiu kvalitu. Odráža v sebe všetky súčasné kultúrne hodnoty "made in Germany".
Podobné produkty
Ostatní si tiež kupujú
Recepty a rady
19. februára 2024
Kuchyňa robí človeka: Pavel Maurer
13. februára 2024
Sviatky jari klopú pomaly, ale isto na dvere
24. januára 2024